divendres, 22 de març del 2013

Entrevista a Arnaldo Frias, Gerent de Korridas&Kompanhia Distribuïdor de la marca Rotax a la península i organitzadors del Campionat Rotax Max a Portugal i Espanya.



http://www.korridas.com/

Què es Rotax?
Rotax es una fàbrica de motors amb 30 anys d’experiència que s’ha especialitzat en motors de karts, però també per avions lleugers i motos d’aigua.

Quins son els orígens del campionat Rotax?
Ara fa 12 anys Rotax va idear un nou concepte en motors de karts, que es podien engegar amb un botó des del vehicle i no calia ni empènyer ni un motor extern o una corda per arrancar-los.
Aquest nou model es va pensar per l’esbarjo però els aficionats varen veure que aquests motors  funcionaven be, tenien bona fiabilitat i un manteniment molt baix, per aquest motiu van començar a utilitzar-lo per fer carreres.
La fàbrica Rotax, per promocionar el seu producte, va començar a organitzar un campionat mundial on hi podien participar els guanyadors del campionat que cada distribuïdor Rotax organitza en cada país. La novetat està en que els guanyadors no han de pagar res més que el viatge, això fa una carrera més assequible a tothom. Els participants que arriben al mundial es troben amb un kart, el carretó i les eines necessàries que la fàbrica els proporciona.

Com funciona el campionat Rotax a la Península?
Nosaltres som distribuïdors de la fabrica Rotax, varem començar l’any 2000 a organitzar a Portugal i al 2002 a Espanya la “Rotax Max Challenge”. Fa uns 4 anys varem començar a col·laborar amb la Federació Aragonesa per poder incloure en aquest campionat als menors de 14 anys. Hi ha molt bona relació amb aquesta federació i aquí tenen bons circuits.
Aquest campionat consta de 4 carreres, 2 a l’Aragó (Zuera i Motorland) 1 a Catalunya, novetat d’aquest 2013 que es farà al Vendrell, i la última a Toledo.
Guanyar aquest campionat et dona plaça per participar al mundial, però també hi ha 2 possibilitats més:
-La copa Mojo ( es el fabricant de pneumàtics) es una proba Ibérica, es a dir que les carreres s’alternen entre Portugal i Espanya. Aquest any toca fer-la el 22 de setembre a Motorland.
-La copa Rotax, que és una altre final que es farà el 3 de novembre a Zuera.
Quines característiques té aquesta proba?
Una de les característiques de les nostres probes es que els motors son de sorteig. Tots els motors els revisem i posem a punt i son sortejats el mateix divendres de la proba, d’aquesta manera duran el cap de setmana els participants poden rodar amb aquest motor. Els motors venen precintats perquè no es puguin manipular, d’aquesta manera assegurem una igualtat entre els pilots.
Aquest plantejament que hem fet i  la serietat en les verificacions, fa que la participació en aquest campionat estigui augmentant, hi ha hagut  un total de 150 inscrits en la primera carrera en totes les categories. En la categoria Max eren 30 participants, en front els prop de 20 de la temporada passada per carrera.

Com es divideixen les categories?
Les categories venen establertes pel motor i tipus de xassís i per les edats, i son:
·         Micro Max         7 a 11 anys


MicroRotax

·         Mini                      11 a 13 anys
·         Júnior                   13 a 16 anys
·         Max                      Majors de 15 anys
·         DD2                       Majors de 15 anys
En la DD2 hem creat una subcategoria anomenada MASTER per a majors de 32 anys.

Que cal per participar en aquest campionat?
Per participar calen els següents requisits:
·         Llicencia territorial.
·         Kart, propi o de lloguer.
·         Llicencia de concursant.
Per començar podria venir sense un equip, en plan familiar i si veus que hi ha potencial, cal anar acompanyat amb un equip.

De quins preus estem parlant?
Com exemple podríem parlar de la Micro Rotax, que per 360€ es pot fer una carrera on s’inclou pràcticament tot: El motor de lloguer, un joc de pneumàtics i les tandes d’entrenament.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada