KARTING


OJP.:


Carrera d'Osona:
Nova prova de l’OJP i nous pòdiums pels integrants de l’equip Karting Cardedeu.
El passat 6 de maig es va cel.lebrar la tercera prova del circuït social OJP a la pista d’Osona, Vic.

En la categoria Benjamí, el més petit de tots, en Jaume Morató va aconseguir una tercera plaça en la primera mànega de la cursa, en la categoria de Micro-Rotax l’Aniol Aguilera va pujar al segon calaix, mentres que el seu company, Santi Vallvé Va liderar les dues proves, en la segona mànega fins i tot va pasar per davant de 2 pilots de la categoria Aleví, en la que corrient junts.

Pel que fa a la categoria reina, la 125 lliure ens va deleitar amb una gran i emocionant cursa amb els 2 karts de l’equip lluitant frec a frec per la segona posició. Avançaments, tocs i molta  velocitat fins l’últim moment que va acabar amb la tercera posició de l’Ivan Tomás precedit per en Sergi Gómez, qui segueix liderant el campionat.







Entrevista a Oscar J. Ávila


Hola Amics i lectors, Com sabeu, aquest es un espai on parlem de Karts: Cotxes, carreres i Persones del Mon del motor. Em fa molta il·lusió poder-vos presentar a un personatge d’aquest mon, una persona que des de fa temps es dedica a Organitzar, entre altres coses,  proves de Karts. Ell es diu Oscar José Ávila i fa gaire bé 20 anys que organitza carreres.
Oscar es qui prepara les proves de la Ojp, aquest es un campionat que va sortir de l’antic trofeu monomarca “Arisco”. Quan aquesta marca va desaparèixer es va canviar el nom i va passar a dir-se open nacional però per problemes amb la federació espanyola es va nomenar  OJP.
El open ojp porta 9 anys funcionant –ens explica l’Oscar-, anteriorment  havia organitzat la copa catalana de resistència per cadets i alevins, això va donar pas a la copa monomarca Arisco que va durant 5 anys i que va derivar en l’actual OJP, com he explicat anteriorment
-Així doncs explica’ns que es la OJP?
- Oscar:- La OJP és un campionat social que organitza una entitat privada pels seus socis i els  que s’inscriuen, amb la diferencia que es una cursa multipistes. Sallent, Sils, Vic, mora i una parell encara pendents de confirmar el circuit.
Quan li preguntem sobre la participació de pilots aquest any ens explica que hi ha una gran davallada en la participació de karts d’enguany, això es degut en part a la crisis però també als costos excessius que es cobraven per participar en aquestes proves i per formar part en un equip, hi havien preus astronòmics. En altres edicions teniem una participació de 90 corredors, mentres que en les últimes proves d’aquest any tenim prop d’una vintena de pilots, es un descens important que no solsamènt es veu a Catalunya si no que el mateix fenomen s’està donant a l’estat i a tot el mon.
-          Sr Ávila, com creu que evolucionarà aquest tipus de proves?
-          Oscar: Crec que Pitjor no podia anar, anirà a munt, no serà de forma inmediata, poder trigui 3 o 4 anys. En aquest moment estem tocant fons, que mica en mica començarem a remuntar de nou a mesura que els pressupostos i la crisis es baixi adaptant a la situació actual. En el nostre cas creiem  que en la propera carrera, que es cel.lebrarà al circuït d’ossona, podrem contar amb  una gran participació de pilots degut a que s’apropa la prova del camionat Català i molts corredors aprofitaran l’OJP per entrenar.
-          -Com s’estructuren les categories?
-          -Oscar: Les categories van per edats, de la mateixa manera que en la federació,
o   *Benjamí de 5 a 7
o   *Aleví  de 7 a 11 anys
o   *Cadet d’11 a 13 anys
o   *Fórmula 125 Junior a partir dels 13 anys
o   *Fórmula 125lliure a partir de 15 anys complerts fins que el cos aguanti.

Pel que fa als costos, Oscar Avila ens explica que la OJP es un campionat econòmic dins del que hi ha actualment. Un campionat Català necessita: una llicencia de pilot, una altre d’equip i la de mecànic, un total de 600€ aproximadament abans de començar  a córrer, a part la inscripció i les rodes que en aquestes proves t’obliguen a comprar un joc per carrera, això son uns 350€ més per cursa. Una altre cosa que encareix es que les proves duren 2 dies i quan aquestes son lluny de casa cal sumar-hi les despeses de dormir fora. La nostre prova les rodes les poden fer servir les vegades que vulguin i la prova es fa tota el diumenge i com a requisit, a part de la inscripció nomes es demana una assegurança que val 45€, com veieu els costos son molt més reduïts.

-          Que cal fer per participar:
-          Oscar: Tenir un Kart, no obsessionar-se per guanyar, venir a passar-ho bé. S’ha de prendre aquestes carreres com un hobbie, una diversió. A mi el que m’agradaria es que quan acabéssim les carreres ens trobéssim al bar per prendre un Café o unes cerveses per parlar de com ha anat la carrera, com es feien les tresades i, en definitiva, fer amistat. Que fos un pretext per trobar-se gent afeccionada al mon del Karting.
 Oscar José Avila amb gaire bé 20 anys organitzant proves, segueix al peu del canó de la seva OJP, tot i les dificultats actuals esperem que aquesta porta oberta segueixi oferint la possibilitat a molts aficionats del motor a entrar en contacte amb el  mon del Karting 



2 Prova del Campionat OJP:
Els Pilots del Karting Cardedeu tonen a pujar al Pòdium.
En la segona prova del campionat celebrat el diumenge 1 de Març a Sils els nostres pilots varen tornar a pujar els esglaons del Pòdium. La primera prova del dia va ser la de 125 Lliures on va haver una gran igualtat entre els participants. El guanyador de la prova va tornar a ser el jove Sergi Gómez i Vila que tot i fer segon en la Pole, es va posar primer en les primeres voltes i va resistir la pressió dels oponents fins el final de les 13 voltes. L’altre participant del karting Cardedeu, el debutant Ivan Tomás Tejera es qui va aconseguir la Pole de la Sils i el millor temps de la prova amb un 56’14 i també el tercer esglaó de les dos mànegues.
Preparant els Cotxes per la 125
El més petit del grup, Jaume Morató Montilla tot i la seva curta edat, va aguantar com un valent la pressió  i va saber tapar bé els forats als dels seus rivals a la cursa, tornant  a ser segon en la prova de Benjamí.
En la categoria de Micro Rotax es van trobar els altres 2 integrants de l’equip vallesà, l’Aniol i en Santi que varen estar lluitant amb motors més potents com els Puma. En aquest grup també va haver un parell de carreres de gran rivalitat on al final els dos varen poder pujar al calaix per rebre les seves copes. El Santi Vallve Martin es va quedar els punts i va pujar al pòdium en primer lloc mentres que el seu company l’Aniol Aguilera Garrell, tot i guanyar la primera mànega, va quedar en el segon esglaó. Un gran èxit per a tots dos i sobre tot per l’equip de Karting Cardedeu que va aconseguir col·locar els 5  pilots en el Pòdium.
Al Final de la prova corredors i mecànics ho van celebrar amb el cap de l’equip en Jaume Morató  

Equip Karting Cardedeu


Els Guanyadors de la 125











Ja podeu consultar els resultats de la carrera a la pàgina oficial:  http://www.ojpkarting.com/



Primera curça de la OJP a Sallent.
La jornada ens va acompanyar amb bon temps, la pista era seca i la degradació dels  pneumàtics accentuada. L’organització de l’event bona i la informació de l’acte adequada.
Circuit de Sallent
Tots el pilots, entrenadors i mecànics concentrats en les seves màquines, en posar-les a punt i a prendre les traçades del circuït. Un circuït que, tot i menjar-se les rodes,  tenia un disseny fantàstic. Per una part molt ràpid i per altre extremadament tècnic, que requeria una gran destresa per fer de forma correcta les traçades.


La pista de Sallent té  una longitud de  1.450 metres, és un dels circuits de karts més grans d'Espanya i Europa, amb un accés des de la carretera ràpid i fàcil, està situat a 35 minuts de Barcelona per l'autovia C-16, sortida 59.
El dissabte van rodar tant els participants a la OJP com socis o altres corredors i es veia que hi havia un gran nivell en els equips.
Sergi Gómez i Vila
Diumenge va quedar restringit als participants de la prova, fent 4 tandes en total.
Una primera d’entrenaments lliures que va començar a quarts de 10 del matí, una tanda classificatòria on es va marcar la volta més ràpida i la carrera que va consistir en dues mànegues.
Les categories que van participar son:
Benjamí, Aleví-Micro Rotax, Cadet-Mini Rotax i Fórmula 125 Lliure.
El guanyador de la Fórmula 125 Lliures va ser en Sergi Gómez i Vila.



El Vendrell:
El Diumenge 24 tenia que començar la primera proba del campionat Català de Rotax Max però la Organització va susprendre la curça.
En paral.lel al campionat de Cotxes, també ha començat el campionat de Karts, des d'aquesta plana seguirem el campionat Català de Rotax i la OJP Catalana.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada